Tre bra saker

Det är bra att sätta upp mål, det vet alla som håller på med personlig utveckling. Stimulerande och utmanande mål för framtiden. Målen som du går igång på och som ger dig energi.

Samtidigt så tycker jag ibland att det kan vara skönt att tagga ner lite. Inte ha så stora högtflygande planer och mål. Kanske bara lite enkla målsättningar för varje dag.

En metod som jag har lärt mig är att varje morgon fundera på vilka tre saker som du vill göra bra idag. Det funkar exempelvis bra att göra det i duschen. Och sen på kvällen summera: Vad gjorde jag bra idag? Vad är jag särskilt nöjd med?

Ett tips är att inte fokusera för mycket på verbet ”göra”, utan att mer se det som tre bra saker som ska inträffa under dagen. Saker som får dig att må bra och känna dig glad och nöjd. Kanske ha ett bra samtal med en vän, ta en skön fika ute på stan eller passa på att njuta av solen.

Ha en riktigt bra helg!

Ing-Marie

Lämna en kommentar